3. 10. 2014

Začínáme s japonskými seriály

Já sama se dívám na japonské seriály už přes půl dekády, ale pořád mám spousty a spousty kamarádů a kamarádek, kterým to nic neříká. Občas ovšem se najdou tací, kteří by se na něco chtěli podívat, a tak se mě ptají s čím začít, co bych jim doporučila. Když jsem sama s japonskými seriály začínala, doporučovala jsem osvědčené perly, které letěly, a všichni je milovali. Postupem času jsem si uvědomila, že nemá smysl doporučovat jen perly, ale i naprosto obyčejné seriály. Přece jen už jen ty se tolik od těch amerických liší a o to si myslím všem, kteří chtějí něco japonského zkusit, jde. A tak jsem se rozhodla vytvořit seznam s několika seriály, o kterých si myslím, že se hodí pro začátečníky.

Osvědčené pecky aneb tohle doporučují všichni
  • Hanazakari no kimitači e – komedie ze školního prostředí, plná pěkných kluků s jednou hlavní hrdinkou. Perfektní Ikuta Tóma.
  • Hana jori dango – romantika ze školního prostředí se šikanou, čtyři boháči a jedna smělá holčina, má dvě série a film, seznámíte s Araši
  • Nobuta wo produce – romantiky máte dost, ale chcete vidět pevné pouto mezi přáteli v akci? Tohle je přesně ono.

Obyčejné romantické příběhy bez japonského „přehrávacího“ humoru
  • Tatta hitocu no koi – bez tragédie příběh o dvou lidech, kteří se sice zřejmě mají rádi, ale kvůli okolnostem jim není moc přáno
  • Bara no nai hanaja – jeden z nejhodnějších mužských charakterů, které Katori Šingo hrál, se zamiluje do krásné Takenouči Júko a stará se o malou dcerku… ale všichni mají svá tajemství a lži



Sportem ku zdraví i romantice
  • Buzzer Beat! –  Jamašita Tomohisa hraje basketbal, má nevěrnou přítelkyni a najde si novou kamarádku
  • Pride – Kimura Takuja hraje hokej, randí s Takenouči Júko a jede se na písničky od Queen




Nejen komedie
  • Nodame Cantabile – není to jenom komedie, ale i krásný romantický příběh, ke kterému hraje vážná hudba 
  • Denša otoko – roztomilý příběh o tom, kterak si otaku přítelkyni našel (?)
  • Itazura na kiss: Love in Tokyo – když máte génia, do kterého se zamiluje blka, tak se prostě nemůže stát, že by se jednalo o něco normálního, že?

Průměrné seriály, ale pro nováčky se mi osvědčily
  • xxxHOLiC – krátký osmidílný seriál, plný japonského nadpřirozena s výborným Sometani Šótou v hlavní roli
  • Sprout – příjemný pomalu plynoucí příběh ze středoškolského prostředí, všechno je průměrné, ale pro někoho, kdo začíná s Japonskem, to může být příjemná změna
  • Mop Girl – hlavní hrdinka zjišťuje, že má schopnost se vrátit časem, pokud se dotkne nějaké osobní věci zemřelého
  • Orthros no inu – jeden má moc všechno vyléčit, druhý všechno zabít, stačí jen pouhý dotek… a protože jsou lidé takoví, jací jsou, oba dva určitě budou chtít zneužít

Jaký byl váš první seriál? Já už si ten svůj přesně nevybavuji, ale vím, že to byl jeden z těch „osvědčených pecek“.

2 komentáře:

  1. Tak moj uplne prvy serial bol one litre of tears a doteraz je moj najoblubenejsi.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo, to jsem ještě neviděla. Tak nějak nemám ráda seriály, kde někdo celou dobu trpí nevyléčitelnou chorobou a celou dobu umírá, a tak se furt brečí. Už jen ten název je jasnej. :-D

    OdpovědětVymazat