2. 11. 2014

TOP 20 – Nejlepší japonské seriály: Kóri no sekai

Měli jsme tu jen samé seriály, které byly natočeny po roce 2000, ale i před ním se točilo spousty zajímavých děl, a tak přicházím s tímto.

Sledovanost začala na 24,4 % a po dobu vysílání měla klesavé tendence, poslední díl sledovalo 22,9 % diváků. Průměrná sledovanost byla 19 %. I přesto se jedná o jeden z těch seriálů, které mají slušnou sledovanost.

Seriál má 11 dílů po 54 minutách (jen poslední díl delší o 15 minut) a byl vysílán od 11. října do 20. prosince 1999 každé pondělí od devíti hodin večer.

O čem to je?
Když se nalezne mrtvé tělo mladé učitelky Sonoe, podezřelou se stane její kolegyně Egi Tóko, přestože policie jako orgán shledá smrt Sonoe jako nehodu. Jenomže pojišťovací agent Hirokawa Eiki a Udžó Takeši, ambiciózní detektiv, to tak nevidí a pátrají spíše nezávisle na oficiálních orgánech. Pátrání je dovede do minulosti Tóko, které zemřeli tři snoubenci… Kdo bude další?

V hlavních rolích: Takenouči Jukata jako Hirokowa Eiki, Macušima Nanako jako Egi Tóko a Nakamura Tóru jako Udžó Takeši.
Učida Juki jako Šóno Cukiko (policistka a kamarádka Eikiho), Nakadžima Tamoko jako žena detektiva Udžóa, Kimura Tae jako učitelka Sonoe a další.

Na předávání 23. ceny akademie pro televizní seriály dílo získalo tři ocenění: za nejlepší herečku v hlavní roli (Macušima Nanako), nejlepší scénář (Nozawa Hisaši) a za nejlepší opening. Ten měl na starosti Himuro Kjósuke a jmenuje se Diamond Dust. Píseň Just Walk, kterou mohli diváci slyšet v průběhu seriálu, nazpívala Celine Dion.

Proč seriál vidět?
Rozhodně to není seriál bez much, začátek mě dokonce ani nijak zvlášť nebral, ale jak to pokračovalo, tak mě to prostě pohltilo a já nemohla skončit s koukáním. Druhou polovinu seriálu jsem zhlédla najednou a jsem strašně ráda, že jsem na to nekoukala v době, kdy to vycházelo, protože to čekání na další díl by mě zabilo. Macušima opravdu zaperlila. Konečně mi přišlo, že z ní byl vymáčknut všechen herecký talent, co má. K tomu ji skvěle doplňoval můj nejoblíbenější japonský herec a já si mohla chrochtat. Kdo je pachatelem? O co opravdu šlo? A všechno začalo sobeckostí… Až do samého konce jsem měnila názor na to, kdo je pachatelem, a na konci mě to opravdu překvapilo, kdo byl skutečným pachatelem. Jak říká náš Slavík: „To jsem opravdu nečekal.“ A to se mi dlouho nestalo.

Předchozí: Denša otoko
Další: Nodame Cantabile

Žádné komentáře:

Okomentovat