26. 1. 2016

Fragile, Kaitó Jamaneko, Rinšó hanzai gakuša Himura Hideo no suiri, Wataši wo hanasanaide, Ansacu kjóšicu 2, Boku dake ga inai mači

Přináším první dojmy k japonským seriálům, které jsem tuto sezónu stihla rozkoukat. Dojmy píši, jak mi „huba narostla“, tak snad to přežijete. A určitě se nezapomeňte podělit o vaše zážitky. 

Po prvním díle to na mě působí jako nemocenská klasika s drsoněm a ladnou labutí uvnitř. Opět hlavnímu hrdinovi záleží na pacientech a zachraňuje je ze své pozice patologa – tedy zkoumá jejich buňky, aby mu pověděly, kde je chyba. Ale samozřejmě je to také typ hurr-durr hlavní postavy. Mele si a dělá si, co chce; naštěstí v tomto případě má obličej Nagase Tomoji, takže mu to s láskou sežerete. Zdárně mu sekundují Kojuki a Nomura Šúhei (jejich postavy jsou zajímavé). Bohužel Takei Emi opět schytala docela nudný charakter (anebo tomu ona neumí dodat šťávu, kdo ví). Ale třeba se vyvine v něco zajímavého. Bohužel mám o tom velké pochyby. Nic originálního (jak příběhově, tak postavově) to není, ale pro nadšence do lékařského prostředí to klidně postačí na zabavení.

Prozatím mě baví nejvíce z rozkoukaných hraných seriálů. Baví mě ta nadsázka, zlodějina a komediální stránka. Na druhou stranu mě moc nenadchla scéna s Hirose Suzu v jejím pokoji, kdy tam Kame naklusal, něco na ni vyžbleptl, zase odklusal a vše bylo v pohodě. Tady to ztratilo tu lehkost, se kterou se to celou dobu odvíjelo. Přesto mě tady Kame baví a určitě se těším na další díly. Má to i kvalitní obsazení, takže se nebojím hereckých paskvilů. Uvidíme, kam tahle zlodějsko-pofidérní komedie dojde. Snad to nebude mít těžký konec. Protože první díl skončil poměrně zajímavě, až nad ním musím přemýšlet a vymýšlet způsoby, které by Kameho očistili, protože ústřední postava japonských seriálů přece není vrah.

Krimi já moc ráda, takže pokud v něm hrají herci, kteří nyní zažívají rozkvět, tak sem s ní. První díl mě zatím přesvědčil o tom, že je to průměrný seriál, což znamená, že startuje na neutrální půdě a má velkou šanci se vyšplhat nahoru, bohužel má šanci se i propadnout mezi haraburdí. Ovšem seriál je zajímavý tím, že hlavní hrdina řešící případy by zřejmě hrozně rád někoho krásným způsobem zabil. První díl také představil postavu Jamamoto Mizuki, kterou hrozně ráda už-nevím-z-jakého-důvodu sleduju. Doufám, že dostane víc prostoru a bude mít zajímavou historii. Něco naznačeno bylo, tak snad to bude využito svědomitě.

Upřímně? Na zimní sezónu hrozná depresárna. Venku vás to slunce nezahřeje a tenhle seriál už vůbec ne. Pokud znáte předlohu nebo britský film z roku 2010, víte co čekat, ale také pokud znáte Japonce, tak si dovedete představit, že jejich ztvární dokáže být velmi ledové. Jejich nevinná krutost vůči ostatním umí být občas až bodavě mrazivá a to je přesně můj první dojem ze začátku prvního dílu. Nečeká nás nic pěkného, vše je laděno spíše v chladných barvách a táhne z toho čirá beznaděj. Přesto se v prvním díle dočkáme spíše dětských herců než té herecké trojice (Ajase, Miura, Mizukawa), kvůli které se na to hodně lidí podívá. Není to špatné, ale nebudete se při sledování cítit moc příjemně.

Na rozdíl od výše zmíněného seriálu je tohle komedie jako vyšitá. Pokračuje se přesně na tom samém místě, kde první série skončila a humor je pořád stejný. Jestliže se vám zalíbila první série, nemá smysl si odpírat tuhle. Přestože druhý díl byl trochu slabší, od třetího to zase vypadá, že to bude akční podívaná, u které nás Korosensei bude bavit.




Překvapení. Od první chvíle si to dokázalo získat mou pozornost a nepustilo. Poměrně komorně vyhlížející anime, ale mám tušení, že se v něm skrývá mnohé. Zatím jsem nenarazila na nějaké kraviny, ani situace, které by nedávaly smysl. Baví mě to. A těším se na další díly. Jak jsem již stokrát psala, krimi mám ráda. Cestování v čase také. Chytré postavy ještě víc. Tohle všechno obsahuje a nepůsobí to hloupě. Asi budu brečet dojetím. :-D


A co vy a zimní sezóna? Zaujalo vás něco? Pohoršilo? Odradilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat