20. 5. 2018

Jak jsme byli na Animefestu 2018

Přes všechny překážky, nepříjemnosti a bůhvíco ještě jsme se nakonec vydali v sobotu ráno na Animefest 2018. A nelitujeme.

Tak nějak jsem nečekala, že kromě odpřednášení toho svého (Historie otaku) půjdu na nějaký další program, ale nakonec jsme s fishem v sobotu zašli na přednášku Jak jsem zničil českou anime komunitu a v neděli na Animekvíz.

Po příjezdu jsme si odhodili věci k sestře, která v Brně studuje antropologii, a pak pěškobusem dojeli až na Výstaviště, kde jsme se u vchodu nechali opáskovat. Vybírat barvu jsme si už nemohli (ze čtyř různých), byla sobota, con jel od pátku, a tak na nás zbyla jen zelená. I tak jsme si nestěžovali. Navíc bylo vidět, že kvalita pásek stoupla. Palec nahoru.


Asutoraku
Nejprve jsme si prošli areál, letos totiž Animefest rozšiřoval prostory. U Rotundy jsme potkali xDéčka (mnozí ho spíše znají jako zHadravu) s foťákem, u nějž se mohl kdokoliv jakkoliv nechat profesionálně vyfotit – toho jsme samozřejmě s fishem využili, abychom měli alespoň nějakou společnou fotografii. Chvilku jsme pokecali, ale xDéčko musel fotit a my byli zvědaví, jak vypadají rozšířené prostory, tak jsme se rozešli. Také jsme potkali Astraka, který šel pro čaj, ale čaj nebyl nikde k nalezení, zda ho hledá dodnes, nevíme.

Příprava
Všude byl hluk a hemžení. My jsme si to však zamířili do tichého kouta stranou, kde byl stánek s hentai mangami a dalším drobným zbožím, které prodávali opravdoví úchyláci (fishovi dlouholetí kamarádi). Chvíli jsme obdivovali jejich zboží, pobavili se nad hopsací opičkou a vydali se dál. Najedli se, prolezli to tam a nakonec jsme skončili před sálem A, kde mimořádně skoro nebyla ani noha. Tady jsme si sedli k prázdnému stolku. Fish čučel do mobilu a relaxoval, já jsem se ještě připravovala na přednášku.

Bój a Květouš
Zhruba půl hodinu před přednáškou jsem se dostavila na infostánek u Rotundy, kde jsem se šla informovat, jak mám postupovat jako přednášející – poprvé se mi totiž poštěstilo přednášet v Rotundě, nemluvě o tom, že jsem trošku pozměnila prezentaci, takže jsem potřebovala předat novou verzi. Tady se mě ujala Sušenka, která mě vzala do zákulisí Rotundy. Bezpečně jsem předala novou verzi a zase bezpečně odcupitala před Rotundu, kde jsem čekala na začátek své přednášky. Ten se bohužel o 25 minut posunul, takže někteří čekající to prý vzdali a rozešli se po svém, ale někteří vytrvali a snad si přednášku o historii (japonských) otaku užili.

Edward Elric
Z Rotundy jsme po mém přednášení neodešli, ale vyslechli si Meona a jeho „Jak jsem zničil českou anime komunitu“, k čemuž hned na začátku dodal, že ji samozřejmě kupodivu nezničil. Přednáška v podstatě ukazovala chování jednoho slovenského admina, který nahrabal překlady anime, kde se dalo, a streamoval je na webu plném reklam. Diváci ho milovali, překladatelé nesnášeli. Nakonec to bylo všechno o penězích… Pokud člověk kauzu sledoval střízlivýma očima, tak pro něj přednáška přínosná moc nebyla, na druhou stranu se třeba obyčejný konzument anime dozvěděl něco „ze zákulisí“ a třeba si přestane nechat všechno nosit na stříbrném podnose.

Suzumija Haruhi
Následně jsme se vydali srazit s Květou a jejím bójem Lukášem. Toto setkání stačilo na lehký pokec, ochutnání šťávy z aloe vera s kousky litchi, matchového cheesecaku a taijaki. Nejlepší byla ta předražená voda, nejhorší ty předražené palačinky vycpané nutellou. Rozchod jsme si dali až na Mendelově náměstí, kdy si každý pár šel vlastní cestou. My směr sestra a nepohodlné spaní na zemi a v tulivaku.

Manželský pár
V neděli jsme sice neměli v plánu se již na Animefest vracet, ale když jsme viděli v programu Animekvíz, neodolali jsme. Díky tomu jsem se ovšem také byla schopná setkat se studentem, kterému vedu bakalářkou práci, takže další kladný bod pro Animekvíz. Navíc ho uváděli a hlavně připravovali Lusi a Sykysan, takže další bonus a to tentokrát opravdu skvělý, protože musíme fakt uznat, že po dlouhé době jsme si Animekvíz opravdu užili (proto důraz na přípravu, obvykle nějaká příprava není moc vidět). Bylo to nápadité s vtipem, lehkým trollením a chytré. Když to takhle bude každý rok, vůbec se nebudeme zlobit.

Navíc my s fishem už roky soutěžíme pod přezdívkou Fíza (jak správně Lusi a Sykysan rozluštili, je to složenina fish a Zíza) a co čert nechtěl, letos jsme poprvé něco vyhráli a to dokonce první místo! Bohužel jsme se to nedozvěděli na vyhlašování (v té době jsme již byli na cestě do kša), ale až doma v sedm večer, kdy jsme koukali na stream na youtube. Nejenže měl vlak zpoždění 90 minut (a my v něm), ale ještě jsme si nemohli dojít pro výhru... je to pech, tenhle týden ale snad ten nejmenší. Na druhou stranu jsme si Animekvíz opravdu užili a doma si dali high five.

Debata nad bakalářskou prací
Mně to samozřejmě nedalo a napsala jsem na stránky Animefestu, co že jsme to vlastně vyhráli. Odpovědí nám bylo toto: „Tak jsem mrkl a máte tam nějaké pochutiny od Tlakshow, které vám možná sním a taky novinářskou verzi PS4 remaku Secret of Mana. h.“ Toliko k naší první (a snad ne poslední, šplhali jsme se přece jenom na tenhle výherní kopec několik let!) společné výhře. Docela by mě zajímalo, jaké pochutiny jsme obdrželi, ale raději jsem se už neptala dál, ještě bych je chtěla. :-D

Díky všem za příjemný víkend. Kvalita fotek je otřesná, až budu na svém PC, vyměním za lepší.

A co vy, byli jste na Animefestu?

2 komentáře:

  1. Ve výherních taštičkách z kvízu byly animefestem přidělené nějaké (myslím korejské) sušenky a bonbóny. Sami přesně nevíme, co to vlastně bylo ;) Ale Animekvíz je hlavně o prestiži! Takže nejdůležitější, co na vás někde v Brně čeká, je samozřejmě diplom na jméno FÍZA :D
    Jsme rádi, že jste si to užili, přijďte zas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My dostaneme diplom?! Doufám, že počká, protože ten chci! :-D
      Určitě zase přijdeme. ;-)

      Vymazat